Forum Dragonworld Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Zielarstwo

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dragonworld Strona Główna -> Pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
veris




Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 21:42, 24 Paź 2006    Temat postu: Zielarstwo

Tyle jest mowy o hutnictwie...a co z zielarstwem?

Juz gdzies bylo to poruszane, ze w obecnym ukladzie nie oplaca sie zupelnie uprawiac ziol np. nasiona sa w sprzedazy w magazynie taniej niz mozna je uzyskac na plantacji.

Mnie osobiscie zainteresowal ten zawod jako swiezo upieczonego gracza. I co z tego, ze mnie interesuje skoro nie ma prawa bytu w tym swiecie? wiedomo, ze rezygnuje z pomyslu z bolem serca.
Gornictwo, hutnictwo i wyrabianie broni .. pieknie ale nie kazdemu to odpowiada.... a widze ze jest calkowita dominacja : /

Przeciez to by otwieralo zupelnie nowa galaz gospodarki - ziola potrzebne sa do robienia mikstur ale w momencie gdy sa szerokodostepne w magazynie nie ma potrzeby by zielarze istnieli : [

Koniec nieskladnych wynuzen. Mam nadizeje ze Bogowie wypowiedza sie dlaczego jest jak jest i czy moze byc inaczej :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Morain




Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 22:37, 24 Paź 2006    Temat postu:

Ale przeciez było powiedziane, że magazyny nie będą uzupełniane, więc wszystko sie zmieni i zielarstwo będzie opłacalne. Nawet w poprzedniej erze było - patrz przykład Karmazyna.
Na mrginesie zadam pytanie - czy sklep alchemika będzie traktowany tak jak magazyny - tzn. nie bedzie uzupełniany - bo chyba to jedyny sposób na opłacalność rozwijania alchemii. Inaczej mozna sprzedac tylko trucizny i antidota, a największy popyt jest na mikstury przywracające mana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karmazyn




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 23:28, 24 Paź 2006    Temat postu:

Alchemik wogóle powinien być zlikwidowany kiedy zostanie oczyszczony, bo alchemia nigdy sie nierozwinie, co zaś tyczy sie zielarstwa to w tej erze niestety jak narazie jest nieopłacalne, ja już tylko tak z sentymeny troche popstrykam, ale chyba na górnictwo sie przerzuce bo ceny zół są koszmarne i nieidze kompletnie sie rozwijać, o mitrilu potrzebnym na rozbudowe farmy już niewspomne Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
veris




Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 18:39, 27 Paź 2006    Temat postu:

Powtorze sie, bo mnie boli...

To mala analiza rynku... druzgocaca dosc...

bardzo slaba mikstura z Illani; koszt przepisu 2000; Illani 1- koszt 114/jedna miksture, bez kosztu przepisu, a cena w alchemiku 20

slaba mikstuta z Nutari - koszt przepisu 4000; Nutari 2 => koszt 170x2=340/jedna miksture, bez kosztu przepisu, a cena w alchemiku: 40 !?

ktos powie - hoduj ziola zamiast kupowac hmmm pomyslmy

by uprawiac Ilani (najtansze i bez sprzetu) 20 mithrilu (4240zlota) za 1 (slownie jeden) kawalek ziemi na ktorym moza zasiac 1 paczke nasion ziola, a zebrac... udalo mi sie 13, jeszcze eksperymentuje... powiedzmy, ze moze sie udac 20 (widze ze dla drozszych ziol ten przelicznik staje sie jeszcze gorszy - na jedna paczke zasianej Dynallca dostalam JEDNO ziolo i nie sadze by dalo sie duzo wiecej bo raz mi juz uprawa uschla.. a teraz nie trzymalam jej duzo krocej.. zwazywszy ze trzeba 10 ziol by zrobic paczke nasion Dynallca obecny system gry przeczy elementarnym zasadom biologii tzn zbiera sie mniej niz sie sieje X_x)

a wiec zalozmy, ze zebralismy 20 ziol Ilani z czego 10 suszymy by odzyskac paczke nasion - zysk 10 ziol - po okolo 2 dniach oczekiwania bo ziola musza wyrosnac

pamietajmy o inwestycji 4240 na Jedno poletko z ktorego zbieramy co 2-3 dni 10 ziol skupowanych po 57
a gdzie ziola na mikstury?

hmmm 40 lat pozniej?

To wszsytko sprawia, ze alchemia jest abstrakcja - alchemik sprzedaje mikstury prawie szesciokrotnie taniej niz koszt wytworzenia (bez iwestycji w przepis) sic! - alchemia to drogie hobby sie staje tu!

a zielarstwo nie daje zadnych szans obnizenia kosztow wytworzenia mikstury - khe? - wrecz je podwyzsza....


Alchemik zabija potencjalnych magow-alchemikow dosc naturalna klase w jakimkolwiek systemie fantasy

Postuluje albo obnizenie kosztow wytworzenia mikstury ponizej 20 albo zliwkidowania alchemika albo ustalenia w nim odpowiednio wysokich cen.
Optymalnie byloby gdyby dzialal jak magazyn - czyli zeby mozna bylo do niego sprzedawac wytworzone mikstury i by nie byl uzupelniany... no ale rozumiem, ze to sfera marzen

Zielarstwo to sprawa jak rozumiem trudniejsza ale moze tez warto byloby cos z tym zrobic.

Nie kazdy ma ochote na postac biegajaca z mieczem czy toporem albo kilofem lub mlotem.... dajcie szanse subtelniejszym zawodom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dragonworld Strona Główna -> Pomysły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1